آدرس: تهران، مرزداران - نبش خیابان عرب حسینی پلاک ۵۳ طبقه دوم واحد ۷

هر چند وقت یکبار باید جرم گیری دندان کرد؟

هر چند وقت یکبار باید جرم گیری دندان کرد؟ این سوالی است که بسیاری از افراد درباره آن ابهام دارند. برای پاسخ به این سوال باید شرایط دهان و دندان‌ها مورد بررسی قرار بگیرد. در صورت عدم انجام به موقع جرم گیری دندان، پوسیدگی دندان و تحلیل لثه مواردی هستند که می‌توانند در اثر تشکیل جرم روی دندان‌ها ایجاد شود.

اما به نظر شما انجام جرم گیری دندان هر چند وقت یکبار توصیه می‌شود؟ آیا تعداد دفعات جرم گیری دندان در سال برای همه بیماران یکسان است؟ در صورت عدم مراجعه برای درمان چه عوارضی سلامت دهان فرد را تهدید می‌کند؟در ادامه مطلب به این سوالات پاسخ داده‌ایم.

عوامل موثر در تعداد دفعات جرم گیری دندان در سال

هر چند وقت یکبار باید جرم گیری دندان کرد؟

جرم گیری دندان یک درمان روتین است که با هدف پیشگیری از بروز عوارضی نظیر پوسیدگی انجام می‌شود. به همین علت نیاز است در طول سال چند مرتبه بیمار برای معاینه و در صورت لزوم انجام چنین درمانی مراجعه کند. این موضوع حتی در سفیدتر شدن دندان‌های فرد تا حدی موثر خواهد بود.

در اکثر مواقع دندانپزشکان به بیماران خود توصیه می‌کنند هر 6 ماه یک بار برای انجام جرم گیری دندان به مطب دندانپزشک مراجعه کنند. با این حال برخی از افراد با توجه به شرایط و بهداشت دهان خوبی که دارند، می‌توانند هر سال یک مرتبه برای دریافت چنین درمانی اقدام نمایند. از آن طرف تعداد دفعات مورد نیاز برای بیماران با ریسک بالاتر حدود 3 تا 4 بار در سال خواهد بود.

✔️آیا می‌دانید مدت زمان جرم گیری دندان چقدر است؟

برای دریافت نوبت و مشاوره جرم گیری دندان فرم زیر را پر کنید.

مشخصات فردی(ضروری)
مشخصات فردی(ضروری)
OPG(ضروری)
خدمات(ضروری)

عوامل موثر در تعداد دفعات جرم گیری دندان در سال

اینکه هر چند وقت یک بار در سال باید جرم گیری دندان کرد، با توجه به یک‌سری از عوامل تعیین می‌شود. به عنوان مثال برخی از بیماران ممکن است صرفا به یک جلسه جرم گیری در طول سال نیاز داشته باشند. عکس این موضوع نیز وجود دارد. این فاکتورها شامل موارد زیر است:

خدمات دندانپزشکی

برای اطلاع از جدیدترین تعرفه‌های دندانپزشکی سال 1403 بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

چرا باید چند بار در سال باید جرم گیری دندان انجام داد؟

جرم گیری دندان یک درمان بسیار ساده و کم‌ هزینه نسبت به سایر خدمات دندانپزشکی است. در این روش با حذف عوامل ایجادکننده عوارضی نظیر پوسیدگی، تحلیل لثه و حتی استخوان، می‌توان به راحتی از چنین مشکلاتی پیشگیری کرد. در حقیقت اینکه توصیه می‌شود هر چند وقت یکبار باید جرم گیری کرد می‌تواند از صرف هزینه بیشتر برای انجام سایر درمان‌های جدی‌تر دندانپزشکی جلوگیری کند.

عکس قبل و بعد پر کردن دندان

مطب دندان‌پزشکی دکتر صابر ملک‌پور آماده است تا  خدمات دندانپزشکی را با هزینه مناسب و شرایط پرداخت منعطف در خدمت شما عزیزان قرار دهد.

برخی از خدمات درمانی ارائه شده در کلینیک دکتر صابر ملک‌پور:

🔷ترمیم پوسیدگی دندان

🔷درمان ریشه (عصب کشی)

🔷ایمپلنت دندان

🔷کشیدن دندان عقل

عکس قبل و بعد ایمپلنت دندان

عوارض عدم جرم گیری منظم در سال

بیمارانی که صرفا یک‌ بار در سال و در مواردی چند سال یک بار برای جرم گیری دندان به دندانپزشک مراجعه می‌کنند، همچنان مستعد تشکیل این رسوبات هستند. از این رو بهتر است پس از مدتی برای معاینه و حتی حذف جرم‌ها اقدام کنند. در غیر این صورت ممکن است با عدم حذف به موقع جرم‌های دندانی، هر یک از عوارض زیر اتفاق بیفتد:

عوارض عدم جرم گیری منظم در سال
بهترین زمان جرم گیری دندان چه موقعی است؟

سوالات متداول

کلام نهایی

به طور معمول زمانی که برای معاینه به دندانپزشک مراجعه می‌کنید، اینکه هر چند وقت یکبار باید جرم گیری کرد را به طور کامل و مفصل برایتان شرح خواهد داد. برخی از بیماران تصور می‌کنند هدف دندانپزشک از اعلام چند بار جرم گیری کردن در سال، درآمدزایی است. اما موضوع مهم آن است که جرم دندانی به راحتی می‌تواند بعد از مدتی و در صورت عدم رعایت بهداشت تشکیل شود. این رسوبات در صورت تشکیل بدون درمان از بین نخواهد رفت.

لوکیشن مطب دکتر صابر ملک پور

تعیین وقت برای جرم گیری دندان در مرزداران

اگر ساکن مناطقی همانند مرزداران، اشرفی اصفهانی، پیامبر، پونک، آیت الله کاشانی، صادقیه و سازمان آب هستید و برای جرم گیری دندان قصد مراجعه به مطب دندانپزشکی در غرب تهران را دارید، می‌توانید به مطب دکتر صابر ملک پور مراجعه نمایید.

آدرس: تهران، مرزداران – نبش خیابان عرب حسینی پلاک ۵۳ طبقه دوم واحد ۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *