آدرس: تهران، مرزداران - نبش خیابان عرب حسینی پلاک ۵۳ طبقه دوم واحد ۷

بهترین دندانپزشک برای عصب کشی

دکتر عصب کشی دندان یکی از متخصصین حوزه دندانپزشکی بوده که توانایی انجام درمان ریشه برای بیماران مختلف را دارد. دقت داشته باشید، خیلی از اوقات پوسیدگی دندان به پالپ آن می‌رسد و به همین دلیل، ترمیم دندان نمی‌تواند درد شما را ساکت کنید. در این شرایط باید به دکتر درمان ریشه مراجعه کنید تا عفونت را از آن ناحیه خارج کند.

اما سوالی که خیلی از بیماران با آن مواجه می‌شوند این خواهد بود که آیا متخصص درمان ریشه همان اندودنتیست است؟ متخصص عصب کشی چه خدماتی را ارائه می‌ کند؟ اصلا چه زمانی باید به متخصص اندودنتیست مراجعه کنیم؟ در ادامه به تمامی سوالات شما پاسخ خواهیم داد.

دکتر عصب کشی دندان کیست؟

حوزه دندانپزشکی بسیار گسترده بوده و به همین دلیل تخصص‌های مختلفی در این حوزه وجود دارد. از متخصص ترمیم گرفته تا اندو و پریو، همه و همه در این حوزه فعالیت داشته و درمان‌های به‌ خصوصی را انجام می‌دهند. دکتر درمان ریشه در این حوزه تخصص لازم را در سطح آکادمیک به‌ دست آورده و می‌تواند برای بیمار کار عصب کشی دندان را انجام دهد.

برای دریافت مشاوره رایگان با دکتر عصب کشی فرم زیر را پر کنید.

مشخصات فردی(ضروری)
مشخصات فردی(ضروری)
OPG(ضروری)
خدمات(ضروری)

ویژگی‌های بهترین دکتر درمان ریشه در مرزداران

درمان ریشه یکی از سخت‌ترین خدمات درمانی دندانپزشکی محسوب می‌شود. چرا که در عصب کشی دندان، دندانپزشک دید خوبی نسبت به داخل کانال تنگ و باریک ندارد. به همین دلیل، در صورت عدم رعایت اصول انجام آن، خطا در حین درمان بروز پیدا می‌کند.

همین موضوع ضرورت مراجعه به بهترین متخصصین این حوزه را پر رنگ‌تر می‌کند. به‌عنوان مثال، در منطقه مرزداران تهران دندانپزشکان زیادی در حال فعالیت هستند، بااین‌حال شما باید با ویژگی‌های یک دکتر خوب عصب کشی آشنا باشید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید. در ادامه به معرفی این ویژگی‌ها می‌پردازیم:

عکس قبل و بعد پر کردن دندان

مطب دندان‌پزشکی دکتر صابر ملک‌پور آماده است تا  خدمات دندانپزشکی را با هزینه مناسب و شرایط پرداخت منعطف در خدمت شما عزیزان قرار دهد.

برخی از خدمات درمانی ارائه شده در کلینیک دکتر صابر ملک‌پور:

🔷ترمیم پوسیدگی دندان

🔷درمان ریشه (عصب کشی)

🔷ایمپلنت دندان

🔷کشیدن دندان عقل

عکس قبل و بعد ایمپلنت دندان

متخصص عصب کشی چه خدماتی ارائه می‌کند؟

دکتر عصب کشی دندان قادر است تمامی خدماتی که توسط یک دندانپزشک عمومی ارائه می‌شود، برای بیمار انجام دهد. بااین‌حال، با توجه به تخصصی که در حوزه درمان ریشه دارد، بیشتر خدماتی که ارائه می‌دهد در همان حوزه خلاصه می‌شود. در ادامه به بررسی درمان‌های تخصصی که توسط یک متخصص درمان ریشه ارائه می‌شود، اشاره می‌کنیم:

پالپکتومی درمانی مشابه عصب کشی بوده که بیشتر برای دندان‌های شیری انجام می‌شود. در حقیقت زمانی‌که پالپ دندان شیری دچار نکروز شود، دیگر قابلیت ترمیم و بازسازی را نداشته و توسط متخصص خارج خواهد شد. این درمان به نگهداری دندان شیری و در پی آن رویش منظم دندان‌های دائمی کمک شایانی می‌کند.

پالپوتومی دیگر تکنیکی است که دکتر عصب کشی می‌تواند آن را انجام دهد. این روش بیشتر برای کودکان کاربرد دارد. در حقیقت با توجه به وجود جریان خون کافی در دندان‌های شیری، امکان برداشتن پالپ تاجی آن وجود خواهد داشت. در این شرایط، پالپ نکروز نشده و به فعالیت خود ادامه می‌دهد. دقت داشته باشید که بخش پالپی داخل کانال‌ها دست نخورده باقی خواهد ماند.

اپیکواکتومی یا جراحی اپیکو درمان دیگری است که توسط متخصصین اندو قابل انجام است. اپکس یا اپیکال به قسمت انتهایی ریشه اشاره دارد و در چنین درمانی، از عفونت پاک خواهد شد. دقت داشته باشید که برای انجام چنین جراحی، نیاز است بافت لثه و حتی استخوان کنار زده شود.

بعد از آنکه متخصص به انتهای ریشه دسترسی کافی داشت، با استفاده از شست‌وشوی کافی آن ناحیه را از عفونت پاک می‌کند. همچنین، قسمت انتهایی ریشه با فرزهای مخصوص بریده شده و با مواد ترمیمی پر خواهد شد. معمولا از ماده‌ای به نام MTA برای سیل‌کردن انتهای ریشه کمک گرفته می‌شود.

گاهی اوقات درمان ریشه‌ای که توسط دندانپزشکان عمومی یا حتی متخصصین انجام‌شده، با شکست مواجه می‌شود. به‌عنوان مثال، کانال ریشه کوتاه‌تر از طول استاندارد آن با موادی نظیر گوتاپرکا پر می‌شود. در چنین شرایطی، بیمار همچنان عوارضی نظیر درد را داشته و حتی احتمال تشکیل ضایعه وجود دارد.

حتی گاهی برخی خطاهایی حین درمان ریشه اتفاق می‌افتد که سبب شکست درمان خواهد شد. در این شرایط متخصص باید با کمک محلول‌های مخصوص مواد داخل کانال را بیرون آورده و دوباره تمامی مراحل درمان ریشه را انجام دهد. ری اندو درمان نسبتا سختی محسوب شده و به همین علت بیشتر توسط متخصصین این حوزه انجام می‌شود.

در واقع دکتر عصب کشی تمامی این خدمات درمانی را ارائه می‌کند تا بتوان نهایتاً دندان طبیعی را حفظ کرد و از کشیدن دندان جلوگیری کرد.

دکتر درمان ریشه دندان چطور عصب کشی را انجام می‌دهد؟

دکتر درمان ریشه دندان چطور عصب کشی را انجام می‌دهد؟

دقت داشته باشید که فرایند درمان ریشه بین همه دندانپزشکان مشترک است. این بدان معناست که دکتر عصب کشی همان مراحلی را طی خواهد کرد که یک دندانپزشک عمومی انجام می‌دهد. در واقع متخصص هم باید ابتدا یک حفره دسترسی تهیه و با استفاده از فایل‌های موجود، بافت پالپ را خارج کند.

با این‌ حال، با توجه به آنکه متخصصین اندو بیشتر روی درمان ریشه تمرکز دارند، تجربه بیشتری در این حوزه به‌دست می‌آورند. به همین دلیل، معمولا موفقیت خدماتی که ارائه می‌دهند بیشتر است. به‌علاوه، متخصصین عصب کشی ممکن است در انجام چنین درمانی از ابزارها و روش‌های جدیدتر از جمله عصب کشی با روتاری استفاده کنند. این ابزارها انجام درمان ریشه را راحت‌تر و البته دقیق‌تر می‌کنند.

ایمپلنت دکتر صابر ملک پور

1️⃣درمان فوری

2️⃣تضمین کیفیت

3️⃣پرداخت اقساطی

4️⃣پشتیبانی روند درمان

برای اطلاع از شرایط عصب کشی و ایمپلنت دندان با متخصصین ما مشورت کنید.

چه بیماری‌هایی توسط دندانپزشک متخصص درمان ریشه درمان می‌شوند؟

برخی از بیماران دندان‌هایی دارند که برای درمان ریشه کیس سخت محسوب می‌شود. به همین علت باید به یک متخصص برای درمان موثرتر مراجعه کنند. این شرایط شامل موارد زیر است:

🔹 اگر دندان شما دچار ضایعه شده و نیاز به جراحی اپیکو داشته باشد، باید به یک متخصص مراجعه کنید.
🔹 زمانی‌که ریشه دندان از انحنای نسبتا شدیدی برخوردار باشد.
🔹 اگر دندان اصطلاحا دچار کلسیفیه شده باشد، کار درمان را سخت‎‌‌تر خواهد شد. به همین دلیل، باید به یک متخصص برای این کار مراجعه شود.
🔹 دندان‌هایی که در اثر ضربه یا هر دلیل دیگری عاج‌ سازی در آن‌ها بیشتر از حد معمول انجام می‌شود، دچار عقب‌نشینی پالپ چمبر خواهد شد. در چنین شرایطی، پیداکردن کانال‌ها کار دشواری است.

آیا دندانپزشک عمومی هم می‌تواند عصب کشی کند؟

دندانپزشک عمومی خیلی از خدماتی که توسط متخصصین ارائه می‌شود را برای بیماران انجام می‌دهند. با این‌ حال، به‌دلیل آنکه در حوزه‌های گوناگون درمان‌های مختلفی انجام می‌دهند، مانند یک متخصص نمی‌‎توانند تجربه و مهارت کسب کنند. همچنین، برخی از کیس‌ها زمانی که برای درمان دندادن درد مراجعه می‌کنند شاید الزاماً نیاز به عصب کشی نبوده و بتوان با خدامت دیگر آن را درمان نمود و دندانپزشک عمومی آن را انجام دهد.

راه‌های پیدا کردن بهترین دکتر عصب کشی دندان در غرب تهران

راه‌های زیادی برای پیداکردن بهترین دکتر درمان ریشه در شهر تهران و به‌ خصوص منطقه مرزداران وجود دارد. شهرتی که دندانپزشک دارد یکی مواردی است که می‌تواند در انتخاب بهترین گزینه موثر باشد. همچنین، می‌توانید به تعداد مراجعین مطب وی توجه کنید.

به‌ علاوه، باید میزان سابقه کاری متخصص را مدنظر قرار دهید. نمونه‌ کارهایی که دندانپزشکان در فضای مجازی قرار می‌دهند، یکی دیگر از راه‌هایی است که می‌تواند در این انتخاب موثر باشد. نحوه نوبت‌ دهی مطب دندانپزشک نیز از دیگر عواملی است که باید هنگام انتخاب یک متخصص خوب به آن دقت شود.

چرا دکتر صابر ملک پور بهترین دکتر عصب کشی در مرزداران است؟

دکتر ملک پور سال‌های زیادی در حوزه درمان ریشه فعالیت داشته‌اند و به همین دلیل قادر خواهند بود خدمات باکیفیتی به بیماران ارائه کنند. همچنین، ایشان در مطب خود از بهترین و جدیدترین امکانات برای درمان ریشه بهره می‌گیرند تا در وقت بیمار صرفه‌جویی شود و هم اینکه احتمال موفقیت آن بالاتر رود. نکته دیگر در رابطه با ایشان آن است که امکان دریافت نوبت به‎صورت اینترنتی و تلفنی برای بیماران فراهم شده و بدون هیج معطلی، خدمات خود را دریافت خواهند کرد.

کلام آخر

انتخاب بهترین دکتر عصب کشی دندان در هر شهر و به‌خصوص تهران از اهمیت بسیاری برخوردار است. عصب کشی درمان بسیار پیچیده‌ای بوده و احتمال شکست نیز در آن بالا است. به همین دلیل، برای جلوگیری از نیاز به درمان مجدد و حتی از دست‌دادن دندان، پیشنهاد می‌شود یک دندانپزشک مطمئن پیدا کنید. دکتر ملک پور با توجه به تخصص و تجربه‌ای که در این حوزه دارند، یکی از بهترین دندانپزشکان در غرب تهران محسوب می‌شوند.

لوکیشن مطب دکتر صابر ملک پور

تعیین وقت معاینه با بهترین دندانپزشک مرزداران

اگر ساکن مناطقی همانند مرزداران، اشرفی اصفهانی، پیامبر، پونک، آیت الله کاشانی، صادقیه و سازمان آب هستید و برای عصب کشی دندان قصد مراجعه به مطب دندانپزشکی در غرب تهران را دارید، می‌توانید به مطب دکتر صابر ملک پور مراجعه نمایید.

آدرس: تهران، مرزداران – نبش خیابان عرب حسینی پلاک ۵۳ طبقه دوم واحد ۷

2 پاسخ

  1. آقای دکتر من دندون نیش پایینمو چند سال پیش عصب کشی کردم ولی الان چند ماهه خیلی درد عجیبی داره و روکششم چند بار افتاده ممکنه نیاز به کشیدن باشه؟

    1. سلام سولماز عزیز لازم است به طور دقیق و از نزدیک معاینه شود. شاید عفونتی داشته باشد و به عصب کشی مجدد نیاز باشد. با این وجود نظر دقیق تنها بعد از معاینه حضوری مشخص می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *