آدرس: تهران، مرزداران - نبش خیابان عرب حسینی پلاک ۵۳ طبقه دوم واحد ۷

هزینه عصب کشی سال 1403 (پرداخت اقساطی)

درمان ریشه و عصب کشی دندان با توجه به مراجعه بیماران هنگام مواجه با درد دندان، یکی از رایج‌ترین خدمات این حوزه محسوب می‌شود. هزینه عصب کشی دندان در سال جدید نسبت به سال 1402 با افزایش نسبی همراه بوده است. با در نظر گرفتن اینکه برای اکثر ترمیم‌ها نیاز به درمان ریشه دندان وجود دارد، بهتر است با هزینه انجام آن در شرایط مختلف آشنا شوید.

به عنوان مثال، اینکه تعرفه عصب کشی سال 1403 برای انواع دندان‌ها به چه صورت محاسبه می‌شود، یکی از مواردی است که باید مورد توجه قرار داد. از این گذشته، بهتر است با سایر عوامل تاثیرگذار بر قیمت عصب کشی آشنا شوید. همچنین، باید بدانید بیمه تحت قرارداد شما چه درصدی از نرخ این درمان را پرداخت خواهد کرد. در ادامه مقاله تک تک موارد مرتبط به هزینه چنین درمانی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

هزینه عصب کشی سال 1403

هزینه عصب کشی دندان

عصب کشی دندان یکی از خدمات دندانپزشکی رایج محسوب می‌شود. به طوریکه بسیاری از بیماران برای ترمیم دندان‌های خود نیاز به عصب کشی دارند. در حقیقت، به دلیل آنکه پوسیدگی دندان هیچ علامتی نظیر درد به همراه ندارد، بیمار برای ترمیم آن دندان به دندانپزشک مراجعه نخواهد کرد.

زمانی فرد متوجه پوسیدگی و گسترش آن می‌شود که پوسیدگی به پالپ دندان رسیده باشد و درد زیادی به همراه داشته باشد. در این شرایط نیاز است قبل از ترمیم، درمان ریشه دندان انجام شود. اما موضوع اصلی آن است که خیلی از بیماران قبل از هرچیزی به دنبال دانستن هزینه انجام عصب کشی هستند.

خیلی از اوقات فرد به دندانپزشک مراجعه می‌کند و پس از درمان ریشه دندان با تعرفه‌های مختلفی مواجه می‌شود. در واقع بیمار از نحوه محاسبه هزینه درمان بی‌اطلاع است و به همین دلیل با چالش مواجه می‌شود. بیماران تصور می‌کنند تعرفه عصب کشی برای همه دندان‌ها یکی است غافل از اینکه عوامل زیادی بر روی هزینه نهایی تاثیرگذار خواهد بود.

برای مراجعه به دکتر صابر ملک پور علمداری،  بهترین دندانپزشک مرزداران فرم زیر را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

برای دریافت نوبت و مشاوره فرم زیر را پر کنید.

مشخصات فردی(ضروری)
مشخصات فردی(ضروری)
OPG(ضروری)
خدمات(ضروری)

عوامل موثر بر هزینه عصب کشی دندان

فاکتورهای بسیار زیادی هنگام محاسبه تعرفه عصب کشی دندان مدنظر قرار می‌گیرد. هر یک از این عوامل به نوبه خود سهمی در افزایش یا کاهش هزینه انجام عصب کشی خواهد داشت. اما تاثیر برخی از آن‌ها بسیار بیشتر از سایر موارد است:

⭕ نوع دندان

نوع دندان در هزینه عصب کشی دندان

شاید مهم‌ترین عاملی که در هزینه انجام عصب کشی موثر باشد، نوع دندان بیمار است. هر دندان شرایط خاص خود را دارد و به همین دلیل ممکن است پروسه درمان ریشه را با پیچیدگی‌هایی مواجه کند. در حوزه دندانپزشکی، تعرفه‌ای که به منظور عصب کشی دندان‌های قدامی تعریف می‌شود، کم‌‌تر از ترمیم ریشه انواع خلفی است.

این موضوع با توجه به آناتومی خاص هر دندان تعریف می‌شود. دندان‌های قدامی و به خصوص فک بالا، تنها از یک کانال تشکیل می‌شود. این موضوع سبب می‌شود متخصص بتواند در مدت و با صرف انرژی کم‌تر به عصب کشی آن بپردازید. از این رو، هزینه عصب کشی دندان قدامی پایین‌تر است.

⭕ درجه سختی دندان

برخی از دندان‌ها ممکن است شرایط خاص خود را داشته باشند. به عنوان مثال، خیلی از مواقع و به خصوص در دندان‌های خلفی، کانال دندان به صورت مستقیم قرار می‌گیرد. در حقیقت از قسمت میانی و به ویژه‌ انتهایی آن، ریشه به صورت یک انحنا به مسیر خود ادامه می‌دهد.

🔹 دندانپزشک برای اینکه بتواند به خوبی و بدون رخ دادن خطا حین کار، عصب کشی را به اتمام برساند، باید وقت بیشتری صرف کند. علاوه‌ بر این، گاهی ممکن است دندان شرایط دشوارتری برای درمان ریشه داشته باشد. مثلا برخی از دندان‌ها قبلا روکش شده‌اند و همین عامل ساختار آناتومیک آن را کاملا تغییر خواهد داد. از این رو، دندانپزشک به منظور دسترسی به کانال‌ها باید ظرافت بیشتری به خرج دهد.

درجه سختی دندان در هزینه عصب کشی دندان
خدمات دندانپزشکی

برای اطلاع از جدیدترین تعرفه‌های دندانپزشکی سال 1403 بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

⭕ تخصص دندانپزشک

تخصص دندانپزشک و هزینه عصب کشی دندان

به طور معمول شما برای انجام درمان ریشه می‌توانید به یک دندانپزشک عمومی یا متخصص مراجعه کنید. هزینه عصب کشی دندان  زمانی که به یک دندانپزشک عمومی مراجعه کنید، کم‌تر از متخصص خواهد بود. البته این بدان معنا نیست که دندانپزشک عمومی کار درمان ریشه را با کیفیت پایین‌تری انجام می‌دهد.

⭕ کلینیک خصوصی یا دولتی

به طور معمول دولت‌ به منظور برخورداری مردم از خدمات مختلف پزشک و دندانپزشکی، بخشی از هزینه درمان را تقبل می‌کنند. به همین علت، زمانی که به یک کلینیک دولتی مراجعه کنید، هزینه عصب کشی دندان کم‌تر تمام می‌شود. این مورد برای کلینیک‌ها و مطب‌های خصوصی بیشتر خواهد بود.

کلینیک دندانپزشک و هزینه عصب کشی دندان

⭕ نوع بیمه تحت پوشش

شرکت‌های بیمه‌ای مختلفی در سراسر کشور مشغول به کار هستند که هر کدام شرایط گوناگونی برای بیماران به منظور پرداخت هزینه عصب کشی دندان در نظر می‌گیرند. از جمله این شرکت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عکس قبل و بعد پر کردن دندان

مطب دندان‌پزشکی دکتر صابر ملک‌پور آماده است تا  خدمات دندانپزشکی را با هزینه مناسب و شرایط پرداخت منعطف در خدمت شما عزیزان قرار دهد.

برخی از خدمات درمانی ارائه شده در کلینیک دکتر صابر ملک‌پور:

🔷ترمیم پوسیدگی دندان

🔷درمان ریشه (عصب کشی)

🔷ایمپلنت دندان

🔷کشیدن دندان عقل

عکس قبل و بعد ایمپلنت دندان

هزینه عصب کشی دندان‌های مختلف

هزینه درمان ریشه معمولا با توجه به نوع و تعداد کانال دندان مشخص می‌شود. در ادامه به صورت کامل قیمت عصب کشی هر یک را بررسی می‌کنیم.

هزینه عصب کشی دندان جلو

دندان‌های جلو فک بالا معمولا از یک ریشه برخوردار است و تک کانال خواهد بود. به همین علت، هزینه عصب کشی آن نسبت سایر دندان‌ها کم‌تر است. معمولا هزینه انجام درمان ریشه آن‌ها حدود 1/800 میلیون تومان تمام می‌شود.

🦷در فک پایین اما موضوع کمی متفاوت است. دندان‌های جلویی پایین علی‌رغم آنکه از یک ریشه تشکیل می‌شود، در اکثر شرایط 2 کاناله است. به همین دلیل، هزینه انجام آن نسبت به فک بالا بیشتر خواهد شد.

هزینه عصب دندان‌ آسیاب کوچک

دندان‌های پرمولر فک بالا و پایین تعداد کانال متفاوتی دارد. در فک بالا معمولا دندان آسیاب کوچک از 2 کانال تشکیل می‌شود و هزینه آن حدود 2 میلیون تومان خواهد بود. این قیمت در دندان‌های فک پایین، بسته به تعداد کانال از 1/800 تا 3/800 میلیون تومان متفاوت است.

هزینه عصب کشی دندان آسیاب

تعداد کانال‌های دندان آسیاب بین 1 تا 5 عدد متفاوت است. البته این تعداد ممکن است در شرایط غیر نرمال بیشتر هم شود. بسته به تعداد کانال دندان، هزینه انجام آن بین 2 تا 3/800 میلیون تومان متغیر خواهد بود.

ایمپلنت دکتر صابر ملک پور

1️⃣درمان فوری

2️⃣تضمین کیفیت

3️⃣پرداخت اقساطی

4️⃣پشتیبانی روند درمان

برای اطلاع از شرایط ایمپلنت دندان با متخصصین ما مشورت کنید.

سوالات متداول هزینه عصب کشی دندان

کلام نهایی

هزینه عصب کشی دندان بسته به نوع و کانال دندان متغیر است. به همین دلیل تا زمانی که برای معاینه به دندانپزشک مراجعه نکنید، خیلی نمی‌توان به صورت دقیق بیان کرد که مقدار آن چقدر است. گاهی اوقات ممکن است در تصاویر رادیوگرافی، دندان جزو کیس‌های سخت تشخیص داده شود. در این صورت باید به متخصص مراجعه کرده و هزینه بیشتری پرداخت کنید.

لوکیشن مطب دکتر صابر ملک پور

تعیین وقت معاینه با بهترین دندانپزشک مرزداران

اگر ساکن مناطقی همانند مرزداران، اشرفی اصفهانی، پیامبر، پونک، آیت الله کاشانی، صادقیه و سازمان آب هستید و برای هزینه عصب کشی دندان قصد مراجعه به مطب دندانپزشکی در غرب تهران را دارید، می‌توانید به مطب دکتر صابر ملک پور مراجعه نمایید.

آدرس: تهران، مرزداران – نبش خیابان عرب حسینی پلاک ۵۳ طبقه دوم واحد ۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *