آدرس: تهران، مرزداران - نبش خیابان عرب حسینی پلاک ۵۳ طبقه دوم واحد ۷

آیا ایمپلنت دندان محدودیت سنی دارد؟

درست است که ایمپلنت یک درمان بسیار عالی و با دوام محسوب می‌شود، اما در هر سنی شاید قابلیت اجرا نداشته باشد. از این رو متخصصین و دندانپزشکان بهترین سن ایمپلنت دندان را در یک بازه حدودی ذکر کرده‌اند. مسلما کاشت دندان در این سن می‌تواند خیلی از عوارض و مشکلات پس از درمان را کاهش دهد و از آن طرف شانس موفقیت آن را بالا ببرد.

◀ اما سوال اصلی بیماران این است که آیا سن مناسب ایمپلنت به همین بازه خلاصه می‌شود؟ آیا سنین پایین به عنوان سن ایمپلنت دندان تلقی نمی‌شود؟ به چه دلیل نباید ایمپلنت را در برخی از دوره‌های زندگی انجام داد؟ ادامه مطلب را درباره بهترین سن ایمپلنت دندان با دقت مطالعه کنید.

بهترین سن ایمپلنت دندان چند سالگی است؟

بهترین سن ایمپلنت دندان

سوالی که خیلی از بیماران از دندانپزشکان درباره سن مناسب برای انجام ایمپلنت دندان می‌پرسند، یک پرسش کلی است. از این رو خیلی نمی‌توان به صورت دقیق به آن پاسخ داد. ایمپلنت دندان درمانی است که شاید بتوان در سنین مختلف آن را انجام داد و احتمال موفقیت نسبتا بالایی هم دارد. اما این بدان معنا نیست که همه بیماران با هر سنی امکان بهره‌مندی از چنین درمانی را دارند.
همچنین، باید توجه داشته باشید که انجام آن در برخی از سنین ممکن است ریسک بروز عوارض ایمپلنت دندان را بالا ببرد. از این رو دندانپزشکان یک بازه حدودی را به عنوان بهترین زمان برای انجام آن معرفی کرده‌اند.

به طور کلی بهترین سن ایمپلنت دندان بین 25 تا 30 سالگی معرفی شده است. این بدان معناست که اگر فرد برای دریافت این درمان در چنین بازه سنی اقدام کند، نتیجه درمان بهتر و با دوام‌تر خواهد بود. اما موضوع اصلی این است که همه بیماران در چنین بازه سنی خیلی نیاز به جایگزینی دندان از دست رفته ندارند. از این رو خیلی از آن‌ها ممکن است در سنین 40 تا 45 سالگی به ایمپلنت نیاز پیدا کنند. باید دقت کنید که ایمپلنت دندان در این سنین نیز به خوبی قابل انجام است.

برای دریافت نوبت و مشاوره فرم زیر را پر کنید.

مشخصات فردی(ضروری)
مشخصات فردی(ضروری)
OPG(ضروری)
خدمات(ضروری)

حداقل سن ایمپلنت دندان

حداقل سن ایمپلنت دندان

با اینکه ایمپلنت می‌تواند عملکرد دندان از دست رفته را به خوبی برای بیمار بازگرداند، اما در سنین پایین چنین امکانی فراهم نیست. در حقیقت اگر یک کودک 14 یا 15 ساله دندان خود را از دست دهد، بلافاصله نمی‌‌تواند برای دریافت این درمان به دندانپزشک مراجعه کند.

به طور کلی افرادی که هنوز به سن 18 سالگی نرسیده‌اند، نمی‌توانند برای جایگزینی دندانشان از ایمپلنت کمک بگیرند. چنین بیمارانی بهتر است حداقل تا این بازه صبر کنند. همچنین با توجه به اینکه بهترین سن ایمپلنت دندان بعد از این بازه است، فرد می‌تواند یک درمان با طول عمر بالا دریافت کند.

خدمات دندانپزشکی

برای اطلاع از جدیدترین تعرفه‌های دندانپزشکی سال 1403 بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

علل عدم انجام ایمپلنت در سنین پایین

دلایل مختلفی وجود دارد که بهترین سن ایمپلنت دندان را در بازه‌ای بعد از 18 سالگی معرفی کرده‌اند. یک‌سری مشکلات و محدودیت‌ها در سنین پایین وجود دارد که در درمان ایمپلنت اختلال ایجاد می‌کند:

ایمپلنت دندان در سنین بالا

یکی از موضوعاتی که مطرح می‌شود، آن است که آیا ایمپلنت در سنین بالا قابل انجام خواهد بود یا خیر. خیلی از بیمارانی که نیاز به این درمان دارند، در سنین بالا به این موضوع پی می‌برند. حتی خیلی‌ها ممکن است در سنین بالاتر دندان خود را از دست بدهند. در چنین شرایطی به فکر کاشت ایمپلنت می‌افتند.

◀ نکته قابل توجه این است که تعیین بهترین سن ایمپلنت دندان صرفا به منظور آن نیست که نمی‌توانید در سنین بالاتر از چنین خدماتی بهره‌مند شوید. اما نباید تصور کرد که در سنین بسیار بالا هم قادر به انجام ایمپلنت خواهید بود. انجام این درمان در سنین بسیار بالا و در افراد سالمند مشکلاتی ایجاد خواهد کرد.

ایمپلنت دندان در سنین بالا و میانسالی

علل عدم انجام ایمپلنت دندان در سنین بالا

عوامل متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد انجام ایمپلنت در سنین بالا مشکلاتی را ایجاد می‌کند. در ادامه علل این موضوع را بررسی می‌کنیم:

ایمپلنت دکتر صابر ملک پور

1️⃣درمان فوری

2️⃣تضمین کیفیت

3️⃣پرداخت اقساطی

4️⃣پشتیبانی روند درمان

برای اطلاع از شرایط ایمپلنت دندان با متخصصین ما مشورت کنید.

سوالات متداول

کلام نهایی

درست است که بهترین سن ایمپلنت دندان 25 تا 30 سالگی است، اما شاید اکثر بیمارانی که برای دریافت این خدمات مراجعه می‌کنند، بیش از آن سن داشته باشند. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که حداکثر سنی برای ایمپلنت تعریف نمی‌شود؛ با این حال ریسک بروز عوارض و شکست درمان با افزایش سن بیشتر خواهد شد.

لوکیشن مطب دکتر صابر ملک پور

تعیین وقت معاینه برای کاشت دندان

اگر ساکن مناطقی همانند مرزداران، اشرفی اصفهانی، پیامبر، پونک، آیت الله کاشانی، صادقیه و سازمان آب هستید و برای ایمپلنت دندان قصد مراجعه به مطب دندانپزشکی در غرب تهران را دارید، می‌توانید به مطب دکتر صابر ملک پور مراجعه نمایید.

آدرس: تهران، مرزداران – نبش خیابان عرب حسینی پلاک ۵۳ طبقه دوم واحد ۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *