آدرس: تهران، مرزداران - نبش خیابان عرب حسینی پلاک ۵۳ طبقه دوم واحد ۷

طول عمر مفید ایمپلنت دندان چقدر است؟

شاید شما هم شنیده باشید که طول عمر ایمپلنت دندان نسبت به خیلی از خدمات دندانپزشکی بالاتر است. حتی خیلی از اوقات ادعا می‌شود که با کشیدن دندان و جایگزینی آن با ایمپلنت، می‌توانید تا پایان عمر از آن استفاده کنید. بنابراین این محتوا را تا انتها بخوانید تا از صحت این موضوع مطلع شوید.

◀ به نظر شما چه عواملی روی ماندگاری و دوام ایمپلنت دندان تاثیرگذار است؟ آیا طول عمر این درمان بدون رعایت بهداشت، همچنان دائمی خواهد بود؟ آیا راهکاری وجود دارد که بتوان ماندگاری ایمپلنت دندان را افزایش داد؟

دوام و طول عمر ایمپلنت دندان

طول عمر ایمپلنت دندان

دوام و طول عمر ایمپلنت دندان یکی از مهم‌ترین مسائلی است که بیماران نسبت به آن از دندانپزشکانسوال می‌کنند. البته نگرانی نسبت به این موضوع با توجه به هزینه‌های نسبتا بالای چنین درمانی طبیعی است. نکته قابل توجه این است که برخی از دندانپزشکان ادعا می‌کنند ایمپلنت دندان تا پایان عمر می‌تواند عملکرد مدنظر شما را ارائه دهد. این ادعا تا حد زیادی و البته تحت شرایطی صحیح است.

اما باید بدانید که فاکتورهای مختلفی در دوام ایمپلنت دندان تاثیرگذار خواهد بود. به طور معمولا طول عمر ایمپلنت را چیزی حدود 15 تا 30 سال عنوان می‌کنند. اما این بازه به طور میانگین است و در صورت رعایت تمامی مراقبت‌ها، مطمئنا به طور دائمی قابل استفاده خواهد بود.

نکته حائز اهمیت آن است که پایه ایمپلنت از موادی ساخته می‌شود که برای بافت‌های مختلف بدن زیست سازگار خواهد بود. همین موضوع عاملی است که در طول عمر بالای آن موثر است. به‌علاوه چنین درمانی برخلاف خیلی از خدمات جایگزینی دندان، قادر خواهد بود از تحلیل استخوان جلوگیری کند.

 توجه داشته باشید که انواع خدمات دندانپزشکی از جمله ایمپلنت دندان را می‌توانید به صورت اقساطی و با مناسب‌ترین هزینه در مطب دکتر صابر ملک پور در مرزداران (بهترین متخصص ایمپلنت در غرب تهران) دریافت کنید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دندانپزشکی اقساطی در غرب تهران فرم زیر را پر کنید.

برای دریافت نوبت و مشاوره فرم زیر را پر کنید.

مشخصات فردی(ضروری)
مشخصات فردی(ضروری)
OPG(ضروری)
خدمات(ضروری)

عوامل موثر بر طول عمر ایمپلنت دندان

ایمپلنت درمانی است که دوام و ماندگاری آن تحت چندین عامل قرار دارد. طبق نظر بهترین دندانپزشک غرب تهران باید فاکتورهای مختلفی را برای طول عمر هرچه بیشتر آن در نظر بگیرید:

خدمات دندانپزشکی

برای اطلاع از جدیدترین تعرفه‌های دندانپزشکی سال 1403 بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

عمر ایمپلنت سوئیسی بیشتر است یا کره ای؟

🦷 یکی از ابهاماتی که برای بیماران وجود دارد، طول عمر ایمپلنت دندان با برندهای مختلف است. از این رو در این بخش به بررسی دوام 2 مورد از مشهورترین برندهایی که در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، خواهیم پرداخت:

عمر ایمپلنت دندان سوئیسی

عمر ایمپلنت سوئیسی

شاید بهترین و با کیفیت‌ترین برندهایی که امروزه برای درمانی نظیر ایمپلنت مورد استفاده قرار می‌گیرد، مارک‌های ایمپلنت سوئیسی باشد. خود کشور سوئیس برندهای مختلف دارد که هر کدام کیفیت متفاوتی دارد. به طور کلی باید بدانید که طول عمر ایمپلنت سوئیسی نسبت به سایر برندها بیشتر و حتی تا آخر عمر فرد است.

ماندگاری ایمپلنت های کره‌ای

ایمپلنت کره ای نیز از دیگر برندهای مطرح در کشور و سراسر دنیا است. اما نکته مهم این است که کیفیت آن‌ها نسبت به نمونه‌های سوئیسی کمتر است. از این رو خیلی بیماران تصور می‌کنند که طول عمر آن‌ها قابل مقایسه با انواع سوئیسی نیست. این در حالی است که دوام این درمان بیشتر به سایر فاکتورها وابسته است.

طول عمر ایمپلنت دندان کره ای

راه‌های افزایش طول عمر ایمپلنت دندان

تا به اینجای مقاله با تک تک عواملی که روی دوام ایمپلنت تاثیرگذار است، آشنا شدید. در ادامه راهکارهایی گفته می‌شود که می‌توان به کمک آن‌ها و هر یک از عوامل مذکور، طول عمر درمان را افزایش داد:

رعایت بهداشت شما باید نسبت به گذشته بیشتر شود. مطمئنا اگر سطح رعایت بهداشت کنونی شما مناسب می‌بود، دندان‌هایتان دچار پوسیدگی نمی‌شد.برای بررسی وضعیت دهان و لثه، حتما هر چند ماه یک‌بار به دندانپزشک مراجعه کنید.
استعمال سیگار و مصرف الکل را تا حد امکان کنار بگذارید.بهترین دندانپزشک و متخصص را برای دریافت خدمات ایمپلنت انتخاب کنید.
در صورت مشاهده هر نوع عارضه، به دندانپزشک رجوع کنید.مبتلایان به دندان قروچه بهتر است از محافظ‌های مخصوص کمک بگیرند.
سعی کنید رژیم غذایی خود را طوری انتخاب کنید که کم‌ترین کربوهیدرات را شامل شود.از ایمپلنت برای شکستن پسته و بادام استفاده نکنید.
ایمپلنت دکتر صابر ملک پور

1️⃣درمان فوری

2️⃣تضمین کیفیت

3️⃣پرداخت اقساطی

4️⃣پشتیبانی روند درمان

برای اطلاع از شرایط ایمپلنت دندان با متخصصین ما مشورت کنید.

سوالات متداول

کلام نهایی

عمر طولانی ایمپلنت دندان یکی از مزایای آن به شمار می‌رود. به همین دلیل خیلی بیماران تمایل دارند بی‌دندانی خود را با کمک چنین خدماتی جایگزین کنند. دقت کنید که دائمی و مادام‌العمر بودن نتیجه درمان برای بیماران با شرایط مختلف متفاوت خواهد بود.

لوکیشن مطب دکتر صابر ملک پور

تعیین وقت معاینه با بهترین دندانپزشک مرزداران

اگر ساکن مناطقی همانند مرزداران، اشرفی اصفهانی، پیامبر، پونک، آیت الله کاشانی، صادقیه و سازمان آب هستید و برای ایمپلنت دندان قصد مراجعه به مطب دندانپزشکی در غرب تهران را دارید، می‌توانید به مطب دکتر صابر ملک پور مراجعه نمایید.

آدرس: تهران، مرزداران – نبش خیابان عرب حسینی پلاک ۵۳ طبقه دوم واحد ۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *