آدرس: تهران، مرزداران - نبش خیابان عرب حسینی پلاک ۵۳ طبقه دوم واحد ۷

مراقبت های بعد ایمپلنت دندان (روز جراحی و بعد از آن)

رعایت مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان برای افزایش طول عمر این درمان بسیار ضروری است. درست است که ایمپلنت دندان یک درمان دائمی است، اما باز هم دوام آن بر اساس کیفیت کار و از آن مهم‌تر، رعایت نکات مراقبتی متغیر خواهد بود. به همین دلیل، ضروری است که تمامی نکاتی که دندانپزشک به شما اطلاع می‌دهد را با جدیت عملی کنید.

اما به نظر شما ضروری است که قبل از انجام این درمان نیز به برخی نکات عمل کنیم؟ آیا مراقبت‌های 3 روز اول با هفته‌های بعدی آن متفاوت است؟ آیا برای ایمپلنت باید از خمیر دندان و مسواک مخصوص استفاده کنیم؟ برای دریافت پاسخ این سوالات این مطلب را تا انتها بخوانید!

مراقبت های مهم بعد ایمپلنت دندان

اقدامات مهم قبل از ایمپلنت دندان

درست است که رعایت مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان که دندانپزشک گوش‌زد می‌کند از اهمیت بالایی برخوردار است، اما اقدامات مهم قبل از ایمپلنت دندان نیز به همان اندازه مهم است:

✔️ توصیه بر آن است که حتما به دنبال یک متخصص برای انجام ایمپلنت باشید. این درمان با توجه به حساسیتی که دارد، باید توسط یک فرد با مهارت بالا انجام شود.✔️ هنگام معاینه دندانپزشک، در صورت ابتلا به بیماری‌هایی نظیر دیابت حتما آن را مطرح کنید. این بیماری در بهبودی بعد از درمان مشکلاتی ایجاد کرده و به همین دلیل باید قبل از شروع کاشت ایمپلنت مورد بررسی قرار بگیرد.
✔️ بیماری‌های انعقادی از جمله اختلالاتی محسوب می‌شود که در فرآیند درمان مشکل‌زا خواهد بود. با توجه به نیاز به برش بافت‌ لثه، خونریزی در این بیماران به سختی کنترل خواهد شد. به همین دلیل باید یک‌سری ملاحظات را برایشان در نظر گرفت.✔️ اگر به مشکلات پارافانکشنال نظیر دندان قروچه مبتلا هستید، حتما قبل از ایمپلنت دندان برای درمان آن اقدام کنید. در غیر این صورت، احتمال شکست درمان با توجه به وارد شدن فشار نسبتا زیاد به پایه ایمپلنت افزایش خواهد یافت.
✔️ در صورت نیاز به انجام درمان‌هایی نظیر پیوند استخوان و حتی سینوس لیفت، باید این اقدامات قبل از شروع کاشت ایمپلنت انجام شود.✔️ در صورت نیاز به قطع مصرف برخی داروها تا مدت مشخص، حتما این کار را با مشورت پزشک خود انجام دهید.
✔️ معمولا نیاز است قبل از شروع درمان، قسمت‌های مختلف استخوان فک با کمک تصاویر رادیوگرافی CBCT بررسی شود.✔️ سعی کنید دوز استعمال سیگار و حتی مصرف الکل را تا حد امکان کم و کم‌تر کنید.

برای دریافت نوبت و مشاوره فرم زیر را پر کنید.

مشخصات فردی(ضروری)
مشخصات فردی(ضروری)
OPG(ضروری)
خدمات(ضروری)

مراقبت های کوتاه مدت بعد از ایمپلنت (مراقبت های اولیه)

مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان که باید تا 72 ساعت اول به آن‌ها توجه کنید، می‌تواند در کاهش عوارض احتمالی این درمان تاثیر بسزایی داشته باشد. به همین دلیل، حتما بعد از درمان این نکات را مد نظر قرار دهید:

ایمپلنت دکتر صابر ملک پور

1️⃣درمان فوری

2️⃣تضمین کیفیت

3️⃣پرداخت اقساطی

4️⃣پشتیبانی روند درمان

برای اطلاع از شرایط ایمپلنت دندان با متخصصین ما مشورت کنید.

مراقبت های طولانی مدت بعد از ایمپلنت دندان

علاوه‌بر مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان که در روزهای ابتدایی باید به آن‌ها توجه شود، یک‌سری نکات توصیه می‌شود که به صورت طولانی مدت باید مدنظر قرا بگیرد:

🟡 رعایت بهداشت باید به صورت طولانی مدت نیز انجام شود. در غیر این صورت، کیفیت و سلامت ایمپلنت مورد تهدید قرار خواهد گرفت. عدم رعایت بهداشت سبب تحلیل لثه و استخوان و شکست این درمان خواهد شد. بعد از ایمپلنت دندان باید بیشتر از گذشته با استفاده نخ دندان توجه کنید؛ زیرا باقی ماندن مواد غذایی در اطراف ایمپلنت دندان، می‌تواند در طولانی مدت سبب ایجاد عفونت پایه ایمپلنت شود.

🟡 مراقبت از ایمپلنت و عدم جویدن با نیروی زیاد از دیگر نکاتی است که در طول عمر آن تاثیرگذار است. در صورتی که جویدن محکم، نیروی زیادی به تاج ایمپلنت وارد کند، ممکن است روکش دندان را بشکند و هزینه اضافی به شما تحمیل کند.

🟡 مسواک را خیلی به صورت تهاجمی مورد استفاده قرار ندهید. این امر می‌تواند علاوه‌ بر آسیب به سایر دندان‌ها، سبب صدماتی به ایمپلنت شود.

🟡 در صورت بروز عوارضی مانند درد، تورم، عفونت بعد از ایمپلنت، حتما آن را با دندانپزشک در میان بگذارید. برخی از عوارض نظیر عفونت باید هر چه سریع‌تر تحت کنترل در آید.

اقدامات مهم بعد از ایمپلنت دندان
خدمات دندانپزشکی

برای اطلاع از جدیدترین تعرفه‌های دندانپزشکی سال 1403 بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

رژیم غذایی بعد از ایمپلنت دندان

شما باید بعد از ایمپلنت دندان بیش از پیش به برنامه غذایی خود توجه کنید. در روزهای اول پس از درمان توصیه می‌شود فشار زیادی روی پایه ایمپلنت وارد نکرده و بیشتر از غذاهای نرم استفاده کنید. همچنین، یکی دیگر از مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان آن است که از مصرف مواد غذایی بسیار سفت پرهیز شود. اگر برای رژیم غذایی مناسب به مشاوره نیاز دارید کافی است فرم زیر را پر کرده و منتظر تماس کارشناسان ما بمانید.

دقت داشته باشید در روز اول بعد از ایمپلنت دندان حتماً باید از مواد غذایی سرد و نرم مانند بستنی و یا سوپ سرد استفاده کنید. این مسئله یکی از مهمترین مراقبت های غذایی بعد از ایمپلنت دندان است.

عکس قبل و بعد پر کردن دندان

مطب دندان‌پزشکی دکتر صابر ملک‌پور آماده است تا  خدمات دندانپزشکی را با هزینه مناسب و شرایط پرداخت منعطف در خدمت شما عزیزان قرار دهد.

برخی از خدمات درمانی در کلینیک دکتر صابر ملک‌پور عبارتند از:

🔷ترمیم پوسیدگی دندان

🔷درمان ریشه (عصب کشی)

🔷ایمپلنت دندان

🔷کشیدن دندان عقل

عکس قبل و بعد ایمپلنت دندان

سوالات متداول

جمع بندی

مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان به کاهش بروز عوارض کمک شایانی می‌کند. به همین دلیل، توصیه بر آن است که تا حد امکان به همه دستورالعمل‌ها توجه شود. از این گذشته، برای داشتن یک درمان موفق با طول عمر بالا، باید همانند یک دندان طبیعی و چه بسا بیشتر از آن، نکات مراقبتی را رعایت کنید.

لوکیشن مطب دکتر صابر ملک پور

تعیین وقت معاینه با بهترین دندانپزشک مرزداران

اگر ساکن مناطقی همانند مرزداران، اشرفی اصفهانی، پیامبر، پونک، آیت الله کاشانی، صادقیه و سازمان آب هستید و برای ایمپلنت دندان قصد مراجعه به مطب دندانپزشکی در غرب تهران را دارید، می‌توانید به مطب دکتر صابر ملک پور مراجعه نمایید.

آدرس: تهران، مرزداران – نبش خیابان عرب حسینی پلاک ۵۳ طبقه دوم واحد ۷

4 پاسخ

  1. آقای دکتر من خیلی وابسته سیگار اصلا به همین خاطر تا الان دندونمو ایمپلنت نکردم واقعا اگر سیگار بکشم بعد ایمپلنت درمانم خراب میشه؟

    1. بله دوست عزیز استعمال دخانیات می تواند روند بهبودی بعد از جراحی ایمپلنت دندان را مختل کند و باعث خونریزی و عوارض بعدی شود. در نتیجه تا حداقل چند هفته تا یک ماه بعد از ایمپلنت سیگار نکشید. در بهترین حالت این است که اصلا سیگار کشیده نشود و در برخی از افراد هم تا دو الی سه ماه سیگار را کنار بگذارند.

  2. سلام آقای دکتر من الان 6 روز از ایمپلنتم میگذره و لثمو که توی آینه نگاه میکنم احساس میکنم خیلی کم گذاشته شده الان یعنی بد کار شده؟ البته پیش شما ایمپلنت نکردم ولی خواستم از راهنماییتون استفاده کنم

    1. سلام ماندانای عزیز
      خیر محل قرارگیری پایه ایمپلنت در لثه را جراح و متخصص ایمپلنت با توجه به وضعیت لثه شما تعیین می کند اگر ایمپلنت دندان را نزد یک متخصص و جراح باتجربه انجام دادید اعتماد کنید و نگران نباشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *