آدرس: تهران، مرزداران - نبش خیابان عرب حسینی پلاک ۵۳ طبقه دوم واحد ۷

هزینه روکش دندان در سال 1403 [قسطی]

هزینه روکش دندان موضوعی است که خیلی از بیماران قبل از درمان به آن توجه می‌کنند. به طور معمول قیمت روکش دندان نسبت به پر کردن دندان با کامپوزیت و آمالگام بیشتر است. اما دلیل هزینه بالاتر روکش نسبت به مواد ترمیمی چیست؟ چه فاکتورهایی در قیمت روکش کردن دندان تاثیرگذار است؟ آیا امکان پرداخت هزینه این خدمات به صورت قسطی وجود دارد؟

◀ در ادامه تمام عوامل موثر بر قیمت روکش دندان در سال 1403 برای افراد تحت پوشش انواع بیمه را بررسی خواهیم کرد.

قیمت روکش دندان

هزینه روکش دندان

روکش دندان یکی از روش‌های درمانی است که می‌توان به کمک آن ساختار از دست رفته دندان را بازسازی کرد. به طور معمول زمانی که دندان نیاز به روکش دارد، هزینه بیشتری نسبت به پرکردن دندان از بیمار گرفته می‌شود. این موضوع به دلایل مختلف وابسته است.

اما مسئله اصلی که در افزایش هزینه روکش دندان نسبت به مواد ترمیمی تاثیرگذار خواهد بود، دستمزد لابراتوار است. به طور معمول قیمت روکش دندان در سال 1403 بین 5/000/000 تا 7/000/000 میلیون تومان نیاز خواهد بود. برای تعیین قیمت دقیق روکش دندان باید معاینه کامل توسط بهترین دندانپزشک تهران صورت بگیرد.

برای دریافت مشاوره و اطلاع از هزینه روکش دندان فرم زیر را پر کنید.

مشخصات فردی(ضروری)
مشخصات فردی(ضروری)
OPG(ضروری)
خدمات(ضروری)

عوامل موثر در هزینه روکش دندان

پارامترهای بسیاری در هزینه روکش دندان تاثیرگذار است. هر یک از این عوامل ممکن است قیمت روکش دندان را بالا یا حتی پایین بیاورد:

عوامل موثر در هزینه روکش دندان

هزینه ارزا‌ن‌ ترین و گران‌ ترین روکش دندان

به طور معمول روکش‌های دندان به 4 دسته فلزی، استنلس استیل، فلز سرامیک و تمام سرامیک تقسیم می‌شوند. هر چه در ساختار روکش از سرامیک بیشتری استفاده شود، با توجه به قیمت بالاتر چنین متریالی، هزینه آن گران‌تر خواهد بود. از این رو روکش‌های تمام سرامیک جزء گران‌ترین نوع روکش دندان محسوب می‌شود.
از آن طرف هر چه روکش دندان فقط از فلز ساخته شده باشد، هزینه آن کم‌تر می‌شود. معمولا هزینه روکش‌ دندان اسنتلس استیل نسبت به سایر انواع آن پایین‌تر است. چنین روکش‌هایی غالباً در اطفال به کار می‌رود و نمی‌تواند به صورت دائمی در بزرگسالان استفاده شود.

خدمات دندانپزشکی

برای اطلاع از جدیدترین تعرفه‌های دندانپزشکی سال 1403 بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

انواع هزینه روکش دندان
کلینیک و هزینه روکش دندان

هزینه روکش دندان با بیمه تامین اجتماعی

به طور معمول اگر فردی که با بیمه تامین اجتماعی قرار دارد به کلینیک‌های تحت قرارداد با این بیمه مراجعه کند، خیلی از هزینه‌‌های درمان برایش به صورت رایگان محاسبه می‌شود. با این حال به دلیل آنکه بخشی از قیمت روکش دندان به لابراتوار وابسته است، بخشی از آن از بیمار دریافت خواهد شد.

◀ این در حالی است که هزینه‌هایی نظیر عصب کشی دندان که قبل از روکش مورد نیاز است، به صورت رایگان برای فرد محاسبه خواهد شد. همچنین اگر به مطب‌هایی که تحت قرارداد با این شرکت قرار دارند مراجعه کنید، بخشی از هزینه درمان برای فرد کم می‌شود.

هزینه روکش دندان با بیمه نیروهای مسلح

نیروهای مسلح نیز از دیگر سازمان‌هایی است که برای کارکنان خود کلینیک‌های دندانپزشکی را مشخص کرده است. افرادی که تحت قرارداد با بیمه نیروهای مسلح هستند، قادر خواهند بود به چنین کلینیک‌هایی مراجعه کنند. در صورتی که برای ساخت روکش دندان نیاز به درمان‌هایی نظیر عصب کشی باشد، هزینه آن از بیمار دریافت نمی‌شود.
حتی بخش زیادی از قیمت روکش دندان توسط خود سازمان به دندانپزشک پرداخت می‌شود. اما سهمی از آن که مرتبط با کارهای لابراتوار است، از بیمار گرفته خواهد شد. به همین دلیل روکش دندان شاید از معدود درمان‌هایی است که برای بیماران با بیمه نیروهای مسلح رایگان تمام نشود.

هزینه روکش دندان با بیمه تکمیلی

بیمارانی که از بیمه تکمیلی برخوردار هستند، معمولا می‌توانند از خدمات مختلف دندانپزشکی با هزینه کم‌تر بهره‌مند شوند. این شرکت بیمه نیز سهمی از هزینه‌های دندانپزشکی نظیر روکش را برای بیمار پرداخت می‌کند تا فرد بتواند در طول سال از خیلی از آن‌ها برخوردار شود.

عکس قبل و بعد پر کردن دندان

مطب دندان‌پزشکی دکتر صابر ملک‌پور آماده است تا  خدمات دندانپزشکی را با هزینه مناسب و شرایط پرداخت منعطف در خدمت شما عزیزان قرار دهد.

برخی از خدمات درمانی ارائه شده در کلینیک دکتر صابر ملک‌پور:

🔷ترمیم پوسیدگی دندان

🔷درمان ریشه (عصب کشی)

🔷ایمپلنت دندان

🔷کشیدن دندان عقل

عکس قبل و بعد ایمپلنت دندان

پرداخت اقساطی روکش دندان

به طور معمول با توجه به هزینه نسبتا بالای خدمات دندانپزشکی و به خصوص روکش دندان، خیلی از بیماران قادر نیستند از آن‌‌ها برخوردار شوند. این در حالی است که اگر بتوانند چنین هزینه‌هایی را به صورت اقساطی و در چندین ماه بپردازند، خیلی از آن‌ها برای دریافت روکش دندان اقدام خواهند کرد. در برخی از مطب‌ها دندانپزشک چنین امکانی برای بیماران خود فراهم می‌کند.

سوالات متداول

کلام نهایی

قیمت روکش دندان در سال 1403 به عوامل مختلفی بستگی دارد و که هر یک تاثیر متفاوتی روی آن خواهد گذاشت. در صورتی که بخواهید هزینه کم‌تری بابت چنین خدماتی بپردازید، می‌توانید به دندانپزشکی مراجعه کنید که با شرکت بیمه شما قرارداد داشته باشد.

لوکیشن مطب دکتر صابر ملک پور

تعیین وقت معاینه با بهترین دندانپزشک مرزداران

اگر ساکن مناطقی همانند مرزداران، اشرفی اصفهانی، پیامبر، پونک، آیت الله کاشانی، صادقیه و سازمان آب هستید و برای روکش دندان قصد مراجعه به مطب دندانپزشکی در غرب تهران را دارید، می‌توانید به مطب دکتر صابر ملک پور مراجعه نمایید.

آدرس: تهران، مرزداران – نبش خیابان عرب حسینی پلاک ۵۳ طبقه دوم واحد ۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *