آدرس: تهران، مرزداران - نبش خیابان عرب حسینی پلاک ۵۳ طبقه دوم واحد ۷

هزینه کشیدن دندان در سال 1403 (بهترین شرایط پرداخت)

با توجه به اینکه هزینه کشیدن دندان نسبت به خیلی از خدمات این حوزه کم‌تر است، بیماران زیادی با توجه به بضاعت خود نسبت به انجام آن اقدام می‌کنند. البته باید توجه داشت که کشیدن دندان ممکن است با روش ساده یا جراحی انجام شود که هر کدام هزینه متفاوتی دارد.

هزینه کشیدن دندان در سال 1403

هزینه کشیدن دندان چقدر است؟

تعرفه انجام خدمات دندانپزشکی و ترمیم دندان هر ساله با افزایش نسبی همراه است. کشیدن دندان نیز از جمله خدمات بسیار رایج است که در مطب‌ها و کلینیک‌های مختلف زیر نظر متخصصان و دندانپزشکان عمومی انجام می‌شود. هزینه انجام این خدمات ثابت نیست و عوامل بسیاری روی آن تاثیرگذار است.

از این رو، اینکه بدانید دقیقا قیمت خارج کردن و کشیدن دندان برای شما چقدر تمام می‌شود، نیاز به بررسی بیشتر توسط دندانپزشک دارد. برای بررسی شرایط دندان باید به یک دندانپزشک مراجعه کنید تا وضعیت آن را بررسی و سپس درباره هزینه دقیق آن صحبت کند.

برای دریافت نوبت کشیدن دندان فرم زیر را پر کنید.

مشخصات فردی(ضروری)
مشخصات فردی(ضروری)
OPG(ضروری)
خدمات(ضروری)

هزینه کشیدن دندان شیری

دندان‌های شیری نسبت به انواع دندان دائمی معمولا به نیروی کم‌تری نیاز دارند و به همین دلیل از هزینه کم‌‌تری برخوردار است. معمولا خارج کردن چنین دندان‌هایی بین 800/000 تا 2/200/0000هزار تومان تمام می‌شود.

هزینه کشیدن دندان عقل

دندان عقل با توجه به موقعیت و سختی پروسه کشیدن آن، از هزینه بالاتری برخوردار است. در سال 1403 باید مبلغی به اندازه 2/000/000 تومان در نظر بگیرید.

هزینه کشیدن دندان‌های خلفی

این دندان‌ها با داشتن ریشه‌های بیشتر، به صورت مستحکم‌تر در بافت استخوانی قرار می‌گیرند. به طور معمول برای کشیدن آن‌ها باید حدود 800/000 تومان به بالا هزینه کنید.

هزینه کشیدن دندان‌های قدامی

هزینه کشیدن انواع دندان‌های قدامی نسبت به نمونه‌های خلفی کم‌تر و چیزی حدود 800/0000هزار تومان است.

عوامل موثر در هزینه کشیدن دندان

تعیین هزینه خارج کردن دندان پوسیده و شکسته با توجه به عوامل مختلفی انجام می‌شود. توجه به این نکته ضروری است که هزینه این خدمات با توجه به هر فاکتور بالا و پایین می‌شود. در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

دندانی که قرار است برای کشیدن آن اقدام کنید، مهم‌ترین نقش را در تعیین هزینه چنین خدماتی دارد. مطمئنا دندان‌های آسیاب نسبت به انواع قدامی نیاز به تلاش و نیروی بیشتری برای خارج کردن خواهد داشت. برای فهم بهتر این موضوع، لازم است به ساختار آناتومیک هر دندان توجه کنید.

دندان‌های قدامی معمولا تک ریشه است و به همین دلیل، با نیروی کم‌تر از بافت استخوان اطراف جدا می‌شود. این در حالی است که دندان‌های آسیاب بیش از 2 ریشه دارد و این موضوع کار دندانپزشک را برای کشیدن آن سخت می‌کند. از این رو، هزینه درآوردن آن نسبت به انواع قدامی بالاتر خواهد بود. ناگفته نماند که هزینه دندان دیگر مانند کشیدن دندان عقل معمولا بیشتر است.

دیگر عاملی که در تعیین هزینه کشیدن دندان موثر است، موقعیت آن در دهان است. همان‌طور که پیشتر اشاره کردیم، دندان‌های خلفی نسبت به انواع قدامی به نیروی بیشتری برای خارج کردن نیاز دارد. اما این تمام ماجرا نیست؛ مشکل دیگری که دندان‌های آسیاب دارد، دسترسی کم‌تر است.

به عنوان مثال، خیلی از اوقات دندان عقل فک بالا در موقعیتی بسیار دشوار قرار دارد و دندانپزشک به سختی می‌تواند آن را مشاهده کند. حال فرض کنید بخواهد با ابزار مناسب آن را از بافت اطراف جدا و سپس خارج کند.

برخی از بیمارانی که برای کشیدن دندان خود اقدام می‌کنند، وضعیت دندان‌شان به صورت نیمه رویش یافته و حتی نهفته است. دندان‌هایی که به طور کامل رویش پیدا کرده، وضعیت ایده‌آلی دارد و هزینه آن مشخص است. اما زمانی که دندان به صورت نهفته در استخوان فک قرار بگیرد، مطمئنا با روش معمولی امکان خارج کردن آن وجود ندارد.

در چنین شرایطی، دندانپزشک باید از روش‌های جراحی کمک بگیرد تا دندان را از دهان حذف کند. هزینه انجام جراحی نسبت به کشیدن معمولی بالاتر است. ناگفته نماند که حتی برخی از دندان‌های کاملا رویش یافته را نیز باید به کمک جراحی خارج کرد. به عنوان مثال، اگر ریشه دندان نزدیک عصب قرار بگیرد، خارج کردن آن بدون جراحی ریسک زیادی به همراه دارد. به همین دلیل، باید از این تکنیک استفاده شود.

دندانپزشکان عمومی معمولا توانایی کشیدن اکثر دندان‌ها را دارند. با این حال برخی از بیماران ترجیح‌ می‌دهند برای انجام چنین خدمات به یک متخصص مراجعه کنند. توجه به این نکته ضروری است که هزینه کشیدن دندان توسط دندانپزشک عمومی کم‌تر از یک متخصص و جراح فک و صورت است.

لازم به ذکر است که متخصصین معمولا تجربه و مهارت بیشتری برای کشیدن دندان دارند و به همین دلیل، ممکن است در زمان کم‌تری این کار را انجام دهند. همچنین، برای انجام برخی جراحی‌ها مجبور خواهید بود به یک متخصص مراجعه کنید.

برخی از دندان‌ها از نظر ساختاری شرایط خوبی ندارد. به عنوان مثال، پوسیدگی آن‌ها به قدری زیادی است که حتی قسمت عمده‌ای از ساختار تاج حذف می‌شود. در این شرایط اگر فقط ریشه دندان در لثه بماند، باز هم ممکن است با روش معمولی خارج کردن آن امکان‌پذیر نباشد.

از این رو، دندانپزشک مجبور است به تیغ جراحی متوسل شود و با توجه به آن، هزینه کشیدن دندان بالاتر از قبل خواهد بود.

بیماران مختلف ممکن است تحت پوشش بیمه قرار بگیرند. با توجه به نوع بیمه و اینکه آیا دندانپزشک نیز با آن سازمان قرارداد دارد، هزینه خارج کردن دندان ممکن است کم‌تر تمام شود.

اینکه خارج کردن دندان در یک کلینیک دولتی انجام شود یا خصوصی، تاثیر زیادی در هزینه آن دارد. معمولا هزینه کشیدن دندان در کلینیک‌های خصوصی بیشتر از دولتی است. به همین دلیل، در صورتی که بخواهید هزینه کم‌تری برای آن پرداخت کنید، بهتر است به یک کلینیک دولتی مراجعه نمایید.

هزینه کشیدن دندان با بیمه تامین اجتماعی

بیماران زیادی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند. این سازمان معمولا برای برخی از خدمات دندانپزشکی، به بیماران در پرداخت هزینه کمک‌هایی در نظر می‌گیرد. به طور معمول بخش زیادی از هزینه کشیدن دندان توسط بیمه تامین اجتماعی پرداخت می‌شود. اما بیمار هم باید بخش از این هزینه را از جیب خودش پرداخت کند.

هزینه کشیدن دندان با بیمه تکمیلی

با در نظر گرفتن اینکه بیمه تکمیلی از چه نوع و با چه قابلیت‌هایی باشد، هزینه انجام این خدمات متفاوت خواهد بود. برای اطلاع از آنکه بیمه چند درصد از قیمت خارج کردن دندان را پرداخت می‌کند، باید بیمه نامه‌ خود را بررسی کنید. همچنین می‌توانید با سازمان مربوطه تماس بگیرید و اطلاعات بیشتری به دست آورید.

کشیدن دندان با بیمه نیروهای مسلح

نیروهای مسلح معمولا بیمه خاص خود را دارند و نسبت به سایر سازمان‌ها هزینه بیشتری از کشیدن دندان را تقبل می‌کند. با توجه به این موضوع، این هزینه برای بیمارانی که تحت پوشش این بیمه قرار دارند معمولا بسیار ناچیز خواهد بود.

خدمات دندانپزشکی

برای اطلاع از جدیدترین تعرفه‌های دندانپزشکی سال 1403 بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

سوالات متداول هزینه خارج کردن دندان

کلام نهایی

هزینه کشیدن دندان در سال جدید با افزایش چند درصدی همراه بوده است. البته نرخ انجام این خدمات نسبت به سایر درمان‌های حوزه دندانپزشکی بسیار کم‌تر است. در هر حال برای تعیین دقیق هزینه انجام آن باید به نوع دندان، وضعیت و محل قرارگیری آن و بیمه تحت پوشش خود توجه کنید.

لوکیشن مطب دکتر صابر ملک پور

تعیین وقت معاینه با بهترین دندانپزشک مرزداران

اگر ساکن مناطقی همانند مرزداران، اشرفی اصفهانی، پیامبر، پونک، آیت الله کاشانی، صادقیه و سازمان آب هستید و برای کشیدن دندان قصد مراجعه به مطب دندانپزشکی در غرب تهران را دارید، می‌توانید به مطب دکتر صابر ملک پور مراجعه نمایید.

آدرس: تهران، مرزداران – نبش خیابان عرب حسینی پلاک ۵۳ طبقه دوم واحد ۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *