آدرس: تهران، مرزداران - نبش خیابان عرب حسینی پلاک ۵۳ طبقه دوم واحد ۷

هزینه پر کردن دندان اقساطی [آپدیت شهریور 1403]

هزینه پر کردن دندان به طور معمول به عوامل بسیاری وابسته است. از این رو شاهد آن خواهید بود که قیمت پر کردن دندان از بیماری به بیمار دیگر متفاوت است. حتی تعرفه انجام چنین خدماتی می‌تواند برای خود بیمار از یک دندان به دندان دیگر متغیر باشد.

اما سوالی که مطرح می‌شود آن است که قیمت پر کردن دندان در سال 1403 چگونه محاسبه می‌شود؟ آیا اینکه دندان جلو پوسیده شود یا عقب، در تعرفه پر کردن تاثیرگذار است؟ آیا می‌توان هزینه پرکردن دندان را تا حدی کاهش داد؟ این مقاله به طور جامع درباره تعرفه پر کردن دندان و عوامل تاثیرگذار در آن توضیح می‌دهد.

 قیمت پر کردن دندان

هزینه پر کردن دندان

پر کردن دندان یکی از خدماتی است که در جامعه ما بسیار متقاضی دارد. در حقیقت اکثر بیمارانی که به یک مطب دندانپزشکی برای دریافت خدمات مراجعه می‌کنند، قصد ترمیم دندان پوسیده خود را دارند. با این حال یکی از مواردی که غالباً بیماران به آن توجه می‌کنند، هزینه انجام ترمیم دندان است. بسیاری از سایت‌ها در فضای مجازی حتی ممکن است قیمت‌هایی برای بیماران مشخص کنند که خیلی دقیق نیست.

برای محاسبه دقیق هزینه پرکردن دندان بهتر است به یک دندانپزشک مراجعه کنید تا پس از یک معاینه کامل تعرفه آن را مشخص کند.

برای دریافت نوبت و مشاوره هزینه پر کردن دندان فرم زیر را پر کنید.

مشخصات فردی(ضروری)
مشخصات فردی(ضروری)
OPG(ضروری)
خدمات(ضروری)

عوامل موثر بر هزینه پر کردن دندان

زمانیکه به یک دندانپزشک برای محاسبه هزینه پر کردن دندان مراجعه کنید، با توجه به یک‌سری پارامترها مقدار دقیق آن را تعیین می‌کند. هر یک از موارد زیر می‌تواند هزینه پرکردن دندان را دستخوش تغییر کند:

نوع ماده پرکننده

مواد با ترکیبات متفاوت برای پرکردن دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر یک از این موارد خود هزینه جدایی دارد. به طور معمول مواد همرنگ دندان نسبت به انواع سیاه‌ رنگ از قیمت بالاتری برخوردار است. به همین دلیل زمانی که دندانپزشک از چنین موادی برای ترمیم استفاده کند، تعرفه درمان بالاتر خواهد رفت.

با این حال باید توجه کنید که در اکثر شرایط این دندانپزشک است که تصمیم می‌گیرد از کدام نوع ماده استفاده کند. در حقیقت فرد نمی‌تواند انتخاب کند از آمالگام برای ترمیم استفاده شود تا هزینه درمان کاهش یابد. این شرایط دندان و پوسیدگی است که تعیین‌کننده نوع ماده خواهد بود.

عوامل موثر در هزینه پر کردن دندان

تخصص دندانپزشک

زمانی که بخواهید برای پرکردن دندان اقدام کنید، 2 راهکار پیش روی شما قرار دارد. اولین مورد آن است که یک دندانپزشک عمومی را برای دریافت خدمات انتخاب کنید. دومین راهکار این است که برای چنین خدماتی به یک متخصص ترمیمی مراجعه  کنید. مسلما متخصصین دستمزد بالاتری برای انجام این درمان از بیماران دریافت می‌کنند و در نتیجه هزینه پر کردن دندان بیشتر می‌شود. با این حال اگر تصور می‌کنید دندانپزشک عمومی خدمات را با کیفیت پایین‌تری ارائه می‌دهد، اینطور نیست. این موضوع به مهارت و تجربه دندانپزشک بستگی دارد.

خدمات دندانپزشکی

برای اطلاع از جدیدترین تعرفه‌های دندانپزشکی سال 1403 بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

مقدار پوسیدگی

اینکه بیان می‌شود هر شش ماه یکبار برای معاینه به دندانپزشک مراجعه کنید، می‌تواند در تشخیص سریع‌تر پوسیدگی دندان موثر باشد. هنگامی که پوسیدگی در مراحل اولیه خود تشخیص داده می‌شود، با تراش بسیار اندک و قرارگیری حجم کم‌تر ماده ترمیم خواهد شد. از آن طرف اگر پوسیدگی به حال خود رها شود، گسترش پیدا خواهد کرد و ساختار بیشتری از دندان را از بین می‌برد. در چنین مواقعی، دندانپزشک باید از مواد بیشتری برای ترمیم آن استفاده کند. از این رو شاهد آن خواهید بود که هزینه پر کردن دندان بالاتر رود.

نوع دندان و محل پوسیدگی

نوع دندان و قیمت پر کردن دندان

هر دندان آناتومی و حتی اندازه خاص خود را دارد. به عنوان مثال دندان‌های خلفی نسبت به مواردی که در خط لبخند قرار دارند اندازه بزرگ‌تری خواهد داشت. از این رو اگر انواع عقبی با پوسیدگی همراه باشد، برای پرکردن هر یک نیاز به تراش و به تبع مواد بیشتری نیاز خواهد بود. این موضوع خود در هزینه پر کردن دندان تاثیرگذار است. علاوه‌بر نوع دندان، محل پوسیدگی تعرفه چنین خدماتی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. به عنوان مثال پوسیدگی‌هایی که در نواحی بین دندانی قرار دارد، معمولا سطوح بیشتری را درگیر می‌کند. این در حالی است که پوسیدگی شیارها، صرفا یک سطح را درگیر خواهد کرد. این موضوع تعرفه درمان را دستخوش تغییر می‌کند.

نیاز یا عدم نیاز به خدمات اضافه

یکی از موضوعات مطرح در جامعه، مراجعه دیرهنگام به دندانپزشک برای پر کردن دندان است. در چنین شرایطی که خیلی از اوقات دندان نیاز به خدمات اضافه‌ای ندارد. به عنوان مثال اگر پوسیدگی به زیر لثه و نزدیک استخوان گسترش یابد، باید جراحی افزایش طول تاج انجام شود. همچنین در صورت نیاز به عصب کشی، هزینه پر کردن دندان تغییر خواهد کرد.

نوع بیمه

دقت کنید که پرکردن دندان یکی از خدماتی است که می‌توان از بیمه برای پرداخت بخشی از هزینه آن استفاده کرد. این موضوع با توجه به شرکت بیمه و قراردادی که دارد، بستگی خواهد داشت. حتی خیلی از اوقات می‌توان کل هزینه پر کردن دندان را با کمک خدمات بیمه‌ای پرداخت کرد.

بیمارانی که با درد دندان به منظور ترمیم آن به مطب مراجعه می‌کنند، در اکثر شرایط به دلیل گسترش پوسیدگی به عصب است. در این چنین شرایطی دندان باید پیش از پرکردن، عصب کشی شود. این امر سبب خواهد شد تا هزینه عصب کشی دندان نیز به تعرفه درمان اضافه شود.

بیمارانی که مراجعه منظم به دندانپزشک دارند، به خوبی می‌توانند پوسیدگی را در مراحل اولیه تشخیص دهند. این امر کمک می‌کند تا قبل از گسترش عفونت به پالپ دندان، بتوان آن را ترمیم کرد. در این صورت نیازی به عصب کشی نیست و صرفا باید هزینه پر کردن دندان را پرداخت کنید.

قیمت پرکردن دندان با مواد سیاه

آمالگام یکی از مواد رایج در حوزه دندانپزشکی برای پرکردن دندان است. این ماده به طور معمول در بین بیماران با رنگ سیاهی که دارد شناخته می‌شود. نکته بسیار مهم آن است هزینه پر کردن دندان با آمالگام معمولا پایین‌تر است. این موضوع به دلیل قیمت کم‌تر آمالگام و پروسه ساده‌تر درمان خواهد بود. البته این موضوع را در نظر بگیرید که همیشه نمی‌توان از آمالگام برای ترمیم استفاده کرد. به عنوان مثال در دندان‌های جلویی از آمالگام استفاده نمی‌شود. به همین دلیل اینکه تصور کنید می‌توانید همواره برای کاهش درمان آمالگام را انتخاب کنید، اشتباه است. در اکثر اوقات متخصص نوع ماده را تعیین می‌کند.

قیمت پرکردن دندان با مواد سیاه

قيمت پر كردن دندان با کامپوزیت

کامپوزیت از دیگر مواد پرکاربرد در حوزه دندانپزشکی است که به دلیل زیبایی و همرنگی با دندان معروف است. امروزه شاهد افزایش کاربرد این مواد در حوزه دندانپزشکی و زیبایی به ویژه برای پر کردن دندان جلو هستیم. دقت کنید که به دلیل مزایای بسیاری که این ماده دارد، هزینه پر کردن دندان را بالاتر خواهد برد. البته توجه نمایید که هزینه آن با آمالگام تفاوت خیلی چشم‌گیری نخواهد داشت.

ایمپلنت دکتر صابر ملک پور

1️⃣درمان فوری

2️⃣تضمین کیفیت

3️⃣پرداخت اقساطی

4️⃣پشتیبانی روند درمان

برای اطلاع از شرایط ایمپلنت دندان با متخصصین ما مشورت کنید.

هزینه پر کردن دندان در سال 1403

در سال 1403 تمامی خدمات پزشکی و دندانپزشکی یک روند افزایشی در تعرفه خود را به دنبال داشت. پر کردن دندان نیز یکی از این موارد است. دقت کنید که تعیین دقیق هزینه این خدمات امکان‌پذیر نیست و باید عوامل بسیاری را لحاظ کنید. تعرفه هر دندانپزشک ممکن است با توجه به عواملی که پیش‌تر بیان شد متفاوت باشد. به همین سبب بهتر است به مطب دندانپزشک مدنظر خود مراجعه کنید و از این موضوع آگاه شوید.

هزینه پرکردن دندان با بیمه تامین اجتماعی

هزینه پر کردن دندان با بیمه تامین اجتماعی

بیمه تامین اجتماعی از جمله شرکت‌های بزرگی است که می‌توانید از خدمات آن برای پرداخت بخشی از هزینه‌های ترمیمی استفاده کنید. اینکه قرارداد شما با شرکت بیمه به چه صورت است، در هزینه نهایی تاثیرگذار خواهد بود. برخی از قراردادها به گونه‌ای است که بیمه صرفا چند درصد از تعرفه را پرداخت می‌کند.

اما برخی دیگر از قراردادها به صورتی است که فرد می‌تواند در طول سال یک بازه مشخص از هزینه‌های دندانپزشکی را پرداخت کند. به عنوان مثال ممکن است بیمار بتواند حدود 6 میلیون تومان در طول سال برای پرداخت هزینه‌های خدمات دندانپزشکی نظیر ترمیم استفاده کند.

هزینه پر کردن دندان با بیمه نیروهای مسلح

افراد بسیاری در ارتش، نیروی انتظامی و حتی سپاه پاسداران تحت پوشش بیمه نیروهای مسلح هستند. این افراد به راحتی می‌توانند با مراجعه به مراکز مخصوص سازمان‌های خود بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای برای پرکردن دندان خود اقدام کنند. در حقیقت شرکت بیمه کل هزینه درمان را برای این بیماران پرداخت خواهد کرد. همچنین اگر تمایل داشتید در سایر مراکز درمانی خدمات خود را دریافت کنید، در صورت داشتن قرارداد آن کلینیک با این سازمان بخشی از هزینه کاهش پیدا خواهد کرد.

هزینه پر کردن دندان با بیمه تکمیلی

برخی از افراد ممکن است تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار داشته باشند. این شرکت بیمه علاوه‌ بر حوزه پزشکی، برای درمان‌های دندانپزشکی نظیر پرکردن دندان خدمات گسترده‌ای به بیماران ارائه می‌دهد. از این رو بیماران تحت قرارداد با بیمه تکمیلی قادر خواهند بود از آن برای پرداخت سهمی از هزینه ترمیم دندان استفاده کنند.

عکس قبل و بعد پر کردن دندان

مطب دندان‌پزشکی دکتر صابر ملک‌پور آماده است تا  خدمات دندانپزشکی را با هزینه مناسب و شرایط پرداخت منعطف در خدمت شما عزیزان قرار دهد.

برخی از خدمات درمانی ارائه شده در کلینیک دکتر صابر ملک‌پور:

🔷ترمیم پوسیدگی دندان

🔷درمان ریشه (عصب کشی)

🔷ایمپلنت دندان

🔷کشیدن دندان عقل

عکس قبل و بعد ایمپلنت دندان

هزینه پر کردن دندان اقساطی

گاهی اوقات ممکن است بشنوید برخی از مطب‌های به منظور پرداخت هزینه پرکردن دندان، شرایط اقساطی را برای بیماران فراهم کرده‌اند. این موضوع کمک می‌کند تا خیلی از بیمارانی که توانایی پرداخت یکجای هزینه درمان را ندارند، راحت‌تر بتوانند از چنین خدماتی برخوردار شوند. البته توجه کنید که همه مطب‌ها و کلینیک‌ها چنین فرصتی را فراهم نمی‌کنند. از این رو شاید خیلی کم در شهر تهران ببینید که هزینه درمان به صورت اقساطی قابل پرداخت باشد.

دکتر صابر ملک پور یکی از دندانپزشکانی است که این فرصت برای بیماران خود فراهم می‌کند. شما با مراجعه به مطب ایشان به راحتی می‌توانید در طول چند ماه تعرفه درمان را بپردازید.

راه های کاهش هزینه پر کردن دندان

دقت کنید که برای کاهش قیمت پر کردن دندان می‌توانید ازیکسری راهکارها استفاده کنید. یکی از بهترین راه‌ها رعایت بهداشت دهان و دندان است. با این کار از شروع و حتی گسترش پوسیدگی جلوگیری خواهید کرد. به علاوه می‌توانید از شرکت‌های مختلف بیمه‌ای برای کاهش هزینه درمان خود بهره بگیرید. همچنین پرداخت هزینه پر کردن دندان به صورت اقساطی، یکی دیگر از راهکارها محسوب می‌شود.

هزینه پر کردن دندان در مرزداران

در منطقه مرزداران تهران دندانپزشکان ماهری حضور دارند که تقریباً همه آن‌ها خدمات ترمیم و پر کردن دندان را ارائه می‌کنند. با این حال دستمرد و تعرفه هر کدام با یکدیگر متفاوت است. تمامی عواملی که در قسمت‌های پیشین مقاله بررسی کردیم، در تعیین هزینه درمان در مرزداران تاثیرگذار خواهد بود.

سوالات متداول هزینه و تعرفه پر کردن دندان

آیا امکان پرداخت هزینه پر کردن دندان به صورت قسطی وجود دارد؟

بله، در مطب دکتر صابر ملک پور برخلاف خیلی از کلینیک‌ها این امکان برای بیماران فراهم است.

قیمت پر کردن دندان جلو با عقب متفاوت است؟

مسلما هزینه پر کردن دندان جلو با عقب متفاوت است. نوع و حجم ماده مورد استفاده در ترمیم دندان‌های جلو و عقب با یکدیگر فرق دارد.

آیا بیمه هزینه پر کردن دندان را می دهد؟

بله، پرکردن دندان یکی از خدمات درمانی محسوب می‌شود و شرکت‌های بیمه‌ای آن را تحت پوشش قرار می‌دهند.

کلام نهایی

هزینه پر کردن دندان یکی از موضوعاتی است که بیماران در سراسر کشور به آن توجه دارند. فاکتورهای بسیاری را باید برای محاسبه قیمت و تعرفه پرکردن دندان در نظر بگیرید. با این حال بهترین راه برای تعیین دقیق هزینه پرکردن دندان، مراجعه و معاینه توسط دندانپزشک است.

لوکیشن مطب دکتر صابر ملک پور

تعیین وقت معاینه با بهترین دندانپزشک مرزداران

اگر ساکن مناطقی همانند مرزداران، اشرفی اصفهانی، پیامبر، پونک، آیت الله کاشانی، صادقیه و سازمان آب هستید و برای پر کردن دندان قصد مراجعه به مطب دندانپزشکی در غرب تهران را دارید، می‌توانید به مطب دکتر صابر ملک پور مراجعه نمایید.

آدرس: تهران، مرزداران – نبش خیابان عرب حسینی پلاک ۵۳ طبقه دوم واحد ۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *